Çarşamba, Temmuz 12, 2006

Yıldızlar...

Yıldızlar ,dikkatli bakılmadığı taktirde fark edilmiyor. Kaldırım da yanından geçip giden kalabalık bazen seni yola inmeye zorluyor;ve objektifinde belirginleşen ruh pencerelerinin ardından, flulaşan cesetler. Sonra fonda gri, kırmızı ve de sarı şehir manzarası .Hepsi bundan ibaret değil...Birazdan selam verilecek beynin emriyle, daha önce konuşup gördüğün birine ve belki tekrarlanacak aynı anlamsız replik. Kaldırımlar giderek tenhalaşıyor yıldızlar hala yeterince yok çünkü o kadar da uzakta değilsin “flu detay” manzarandan .Yıldızlar o kadar önemlimi anlamak zorunda da değilsin ,bunun belirleyici detaylardan olduğunu hissetsen bile .Cadde neredeyse boş artık hala parıltı yok gökyüzünde çünkü sen terk etmedin kenti zaman aldı götürdü siluetleri, sen hala niye orda olduğunu izah et şimdi. Yanın da konuşan sinir hücrelerinin bayağı aşina olduğu şahıs ne anlatıyor niye arada girip sorular,yorumlar ekliyorsun; patlamak üzere olan gitar tonları “volume” kısılıp duruyor .Konuşma henüz aralandı hiç ses yok caddede aniden irkildin işte ,elektro manyetik dalgalara dönüşmüş çatlak müezzin sesinden .
Sabah ,olduğunda oradaysan anlamlı. İşte alacakaranlık içinde renkler belirmeye başladı, senin rengin ne dostum?Birkaç canlı çıktı sokağa; köpekler ve biz hariç, evvel gece ki gözlere benzerler. İçine bakamıyorsun değil mi,sanki oradan sana bir şeyler akıyor; sıkıştırılmış paketler içinde sayfalar dolusu hikayeler, nasıl hissettiklerini anlayamazsın tahmin edebilirsin ancak. Yakıncaya kadar vardı sigara, niye şimdi bitirme çabası ?Kaçırıyor muyum bir şeyleri
Hep geç yada erken miyim zamanda. Kafan daha fazla bulanmamalı, kaos daha iyi veya kötüyü görmene izin vermez ,ne kadar boş vermiş görünsen de sevemedin bunu hissedebiliyorum.
Güneş daha da yükseldi ,yarim kalacagini bildiğin bir gülümseme belirdi kalbinde sabahın o hiyerarşisinde daha mi güvendesin? Yoksa maskeli balonun kalabalığı uyuşturuyor mu zihnini sen ne kadarda unutturduğunu düşünsen de. Artik her şey bahar, huzur içinde uyuyacaksın git ve yat.

Telefon neden böyle bir saatte çalar ki ?
-alo
-evet
-hala uyuyor musun olum?
-yok abi kalktım
-çıkacan mı
-bilmem şey ben seni arasam
-sen aramazsın
-saat kaç
-iki felan
-hadi yaa ben üç gibi gelirim yanınıza
-tamam da biz neredeyiz
-nası yani
-tamam bişey yok çikinca ara
-eyvallah
Niye şimdi geleceğim dedin sanki .Biraz daha uyku, uyumanın salakça olduğunu düşünen birisi için çok mu ayıp?Böyle zamanlarda sanki tekrarlanıp duran bir provadayım ;su içilecek,uyku açacagina inandigin “siki” bir parça dinlenilecek ,sigara evet varsa tabi ki içilecek....Şimdiden geç kalindi birazdan çalacak telefonun sesine tetikte kulaklarim. Kapamali şunu beş dakika .Niye bu kadar tedirgin eder bilemessin, hadi kapa hayati da herneyse bu daha basit hepsi bu .Tek şarkiydi neyse şu da bitsin çikacagim.
Dün oturduğum bankta gülen ,bir şeyler içen ve etrafını kesen insanlar var. Kız geçerken çocuk nasıl da değiştirdi muhabbeti,umurunda değil aslında ikisinin de, oynadılar rollerini belki farketmeden fakat en ayrıntı mimiğe kadar. Bu insanlar bana tuhaf bakıyorlar ya da her zaman ki gibi bana öyle geliyor paranoyak olup olmadığım konusunda kimsenin bir tezi yok henüz yalnız kafam da bunun hakkında küçük soruşturmalar açılıyor ve takipsizlik kararları.
Vitrinde gördüğüm yansıma saçlarımın istediğim şekilde olmadığını gösteriyor ki bu hiçbir zaman da olmadı .Gene başlıyoruz ,yanılsamalar; ne, nereye kadar nasıl yani ?Uff ...
Evet tahmin ettiğim gibi buradalar .Galiba cafenin sahibine söz verdik buraya devamlı takılmak için .Yanın da ki kızı bir yerden hatırlayacağım ,evet sinemadaki kız .
-selam naber
-iyidir
-arkadaşi taniyorsun heralde
-geçen hafta sinemada gene tanıştırmıştın
-tamam tamam neyse ben birini alacağım burayı bilmiyor siz takılın
-eyvallah
-görüşmeyeli nasilsin ?
-iyidir ya sen
-işte her zaman ki gibi
-her zaman nasıl olursun?
Galiba sıkılmaya başladım anlamsız sorular ve yanıtlar genel de rahatımdır insanların yanın da niye bugün gerginim hatunla alakalı olabilir mi acaba?Yok canım ne alakası olabilir ne düşünebilirim ki hakkında tanımıyorum ,diğer taraftan güzel bir kız sayılır. Her zaman nasılım acaba haklı aslında niye her zaman ki gibi oluyum ve her zaman ki denilen şey ne?
-şey idare ediyorum iyi olmam yahut olmamam için pek bir sebep yok aslinda
-biraz kötüsün galiba
-boşver daha burada misin
-evet bir hafta kadar daha annemin işleri varmiş
-güzel görüşürüz gene
-genelde buradasınız herhalde beni de buraya getiriyorlar sürekli
Artık gelse şu arkadaş. Sessizlik sonra gene sıradan konulara dalınacak biliyorum .Sonra ben bir bahaneyle kalksam gitsem ,sonra dolaşsam arka sokaklarda kimseye görünmeden ,girsem hiç girmediğim bir çay ocağına ,başka bir adam daha girse ardımdan .Adamın yabancı olduğunu öğrensem onunda ilk kez geldiğini buraya,ocakta duran adam baksa bize garipçe sonra ne biliyim ben ,adam anlatsa hikayesini 80 öncesi okulu bırakmak zorunda kaldığını ve devam etse sessizce küfürlerine halinin sebeplerine,katılsam adama sanki yaşamışım gibi hayatını, anlamsızca.
-konuşmaz misin fazla?
-yok hayır ondan değil dün fazla uyumadım da. Sana bir şey sorabilir miyim ?
-tabi ki
-benimle gelir misin?
-nereye ?
-bu soruyu sormayan birini bulur muyum dersin
-anlayamadım
-ben biraz sonra herhangi bir orta doğu ülkesinde ki işçi servisinde olacağım beni yoldan alacaklar birkaç kilometre yolculuk yapacağız ,otobüste kokudan daha fazla dikkat çekmeyen müzik,gözler ne camın arkasında nede yansımada olacak. Sonra birden kaybolacağım oradan kimse farketmeden. Bir hastane de bekleme salonun dan izleyeceğim gün doğumunu, tüm bedenim duayla dolmuşken. Aniden gelen ambulans ,irkileceğim kalabalık ,korku,göz yaşı ve de pişmanlık öncesi yüz ifadeleri öyle bakıp geçecekler .Birkaç güzel söz umuda dair ertelenmiş son nefeslere şükürler edeceğim .Sonra bir film çıkışın da kahve mi ve sigaramı içerken konuşmadan bakarken gözlerine dışarıda ki kavgayı fark etmeyeceksin bile .....
-çok etkileyici
-hayır değil
Artık şehrin dışındayım her şey arkam da kaldı yolun kenarında ki dikenin yanında oturup gökyüzüne baktığımda yıldızlar ne kadar da güzel .

2 yorum:

Adsız dedi ki...

güzel olmus, hatta bayagı iyi

tansel dedi ki...

çok teşekkürler