Pazar, Aralık 03, 2006

"Takva"




Yönetmen : Özer Kızıltan

Oyuncular : Erkan Can (Muharrem) , Güven Kıraç (Rauf) , Meray Ülgen (Şeyh) , Öznur Kula (Hace Anne) , Settar Tanrıöğen (Ali Bey), Engin Günaydın, Erman Saban (Muhittin), Salaettin Bilal (Şükrü)

Senaryo : Önder Çakar

Görüntü yönetmeni : Soykut Turan

Güzel bir yeni sinemacılar işi*. Güzel ve dikkatli gözlemlere dayalı dergah hayatı anlatımı taktire şayan. Erkan Can ın ve Güven Kıraç ın oyunculukları harika. Gidin ve görün derim...


* yeni sinemacılar :

Yeni Sinemacılar, Serdar Akar öncülüğünde kurulmuş bir sinema platformu.

1998 yılında Gemide ve Laleli'de bir Azize filmleriyle başlangıç yapan, Türk sineması'nda ilk kez çapraz senaryo kurgusuyla öne çıkan bu ekol, Dar Alanda Kısa Paslaşmalar ve Maruf filmleriyle devam etmiştir.

Maruf sonrasında oluşan ticari başarısızlık sonucunda Yeni Sinemacılar dağılmıştır. Bugün ticari bir kurum olarak devam eden bir şirkettir.

Şirket, "Yeni Sinemacılık San. ve Tic. Ltd. Şti." adı ile 1998 yılında Serdar Akar, Önder Çakar ve Sevil Demirci tarafından kurulmuştur.

Yeni Sinemacılar grubunun bu güne kadar olan fillmeri;

Gemide (1998)
Lalelide Bir Azize (1998)
Yer Altında Dünya Var (2001)
Dar Alanda Kısa Paslaşmalar (2001)
Maruf (2002)
Takva (2006)

1 yorum:

Adsız dedi ki...

dün gece izledim.Birlikte izlediğim insanlarla o kadar farklı şeyler anlamışızki neredeyse aynı filme gitmediğimizi iddia edeceğiz:)görüntüler , ışık nefisti.konu eksik,adamın hayatındaki geçişler fazla hızlı,dokundurmalar alttan alttandı.Kur'an ile açılıp Nazım Hikmet Ran ile bitmesi de ayrı bir vurguydu.Çok beğendim,bunu da es geçmeyeyeim..En azından sinemadan çıkınca seyrettiklerimi direkt bilinçaltıma postalamadım.Düşündüm , iredeledim,eleştirdim.Bunu yaptırabildiği için başarılı olmuş bence..commentim budur!